Neden Buradayız?

Sosyal Medyacı küçük kardeş yeni böbrek nakli olmuş büyük kardeşe demişti ki beş yıl önce "bre kardeş gel beraber kardeş kardeş bir blog açalım, hem çalalım hem oynayalım; bizimle oynamak isteyenleri de aramıza kata kata kocaman bir aile olalım."

İşte böyle çıktık yola,hem kendimiz için hem sizin için, hayatın ve hayatlarımızın içinden, aklımızdan geçenleri, aman aklımıza gelmesin dediklerimizi; görüşlerimizi; yaşanmışlıklarımızı ve yaşanmışlıklaşmasını umduklarımızı; Dün’ün Bugün’ün olası Yarınların içine Siz dostları da katıp, arkamızda rüzgar önümüzde hayat, savrulalım dedik.

Her telden çalmak için burdayız, hem ağlatıp hem güldürmek, bazen güldürürken ağlatıp bazen ağlatırken güldürüp hep düşündürmek için. Gün gelecek stresimizi atacağız birlikte, gün gelecek kızıp bağıracağız ama inanın kızarken bile mutlu olacağız; Çünkü biz inanıyoruz ki mutluluk varılacak hedef değil, katedilen yoldur. Biz bu yolda iki mutlu noktayız ve sizlerle bir sürü mutlu noktacıklar olmak için buradayız....



7 Mart 2012 Çarşamba

Ayıbın bir gün öncesinden Kadınlar günü; #kadinlargununuzkutluolsun herşeye rağmen:)


Bugün 7 Mart yani Dünya Kadınlar Gününün bir gün öncesi. Yarın bütün bloglar, gazeteler, dergiler, Televizyon kanalları, Kadınlar Gününden bahsederken ben susup dinlemek istiyorum, o yüzden bugünden iki kelam edeyim istedim.

İlk önce 8 Mart’ın kadınlar günü olarak kutlanmasının nedeni  129 kadının ABD, Newyork’ta bir tekstil fabrikasında grev sırasında fabrikaya kilitlendiklerinden dolayı, çıkan yangından kaçamamaları sonucu ölmeleridir. Birleşmiş Milletler daha sonra ölen bu işçilerin anılması amacıyla 8 Mart’ı kadınlar günü ilan ederken sebebinin bu olduğunu (muhtemelen utandıklarından) beyannameye yazmamışlardır. Bu 129 anayı, bu 129 kardeşi, bu 129 evladı kısaca bu 129 kadını bugün sizlerin huzurunda anmak istiyor ve keşke ölmeselerdi de biz kadınlar da 8 Mart’a sahip olmasaydık diyorum. İnsanoğlu bu 129 canı almasının günahını, 8 Mart’ı onlarla birlikte tüm kadınlara atfederek ödemek istemiş, zamanla altta yatan neden unutulup gitmiş, biz kadınlar da bugünü güle oynaya belediyelerce kapılarımıza bırakan gülleri koklaya koklaya geçirmeye başlamışız. Gerçi gül işi eskidendi artık karanfil bırakıyorlar nedense hem de kapıyı çalmadan paspasların üzerine:)

Kadınlar gününün arkasında bu kadar kaybedilmiş can olmasaydı, bir kadın olarak böyle bir güne sahip olmaktan gurur duyabilir, dünyada kadınlara verilen değerin bu şekilde ifade edildiğini düşünerek sevinebilirdim ama ben bir gün öncesinden hüzünlendim.

Yarın daha da hüzünlü olacağım. Biz kadınlara bir gün verecekseniz arkası temiz olsun, dürüst olsun, insanlık ayıbı üzerine kurulmuş olmasın ki biz o gün kadın olmanın mutluluğunu yaşayabilelim.

Kadınıyla erkeğiyle insanız, erkeğiyle kadınıyla bir bütünüz. Hepimiz nefes alıyor, hepimiz yiyor içiyor, hepimiz uyuyor, kısaca hepimiz insan olmaya dair herşeyi yapıyoruz. Kadınların muhtemel bir ayıp üzerine kurulmuş günleri var, kedilerin, yaşlıların, yalnız insanların, sevgililerin ve daha nice grupların kendilerine atfedilmiş günleri var, erkekler günü ise olmayan günlerden...Ben diyorum ki bırakalım ayrımları gelin de 29 Kasım Dünya İnsanlık gününde; Tüm Dünyada Tüm insanlığın elele, yürek yüreğe kenetlendiği bir günde kadınıyla erkeğiyle, anasıyla, babasıyla, nefes alan her insanla beraber kutlamamızı yapalım, arkamız temiz önümüz umut dolu olsun...

Bunlar yarın Kadınlar günü kutlanacak ve kapısına karanfil atılacak bir kadın olarak benim hissettiklerim...Sürç-il ihsan eylediysem ya da hevesinizi kırdıysam affola..delidir ne yapsa yeridir deyin geçin, beni affedin...:)
Tüm insanlığa sevgiler diyorum.

Alev Keskin

2 yorum:

  1. İnsanların hepsi insan gibi olabilse ne güzel olur. Günleri ayırmadan, ayrılanları ticarileştirmeden yaşamak mümkün. Yeter ki insan sevelim, insanı seven, doğayı, hayvanları da sever. Neden sonuç ilişkilerinde çok başarısız olan bir milletiz, dolayısıyla bu sorular çok az kişinin aklına gelir, ben yeni öğrendim. Ama şunu çok önce öğrendim ki, insanı sevmeyi hayat felsefeniz yaparsanız, her daim huzurlu ve mutlu olmaya adaysınız. Aklına ve duygularına sağlık Alev, çok yaşa sen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel insanı seven ve insanlığa saygılı dostlar olarak hep beraber çok yaşayalım, ne dersin Barış:) Ağzına ve yüreğine sağlık,çok teşekkürler ve sevgiler:)

      Sil

Çok teşekkür ederiz,yorumlarınız bizim için çok değerli.